Istorija logotipa

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U


logo dizajn Adidas

Adidas – ime koje stoji u nadležnosti svim sektorima sporta širom sveta. Adidas je osnovao Adolf Adi Dassler, koji je započeo proizvodnju obuće 1920, uz pomoć svog brata Rudolfa Dasler-a koji je kasnije formirao rivalsku kompaniju cipela, PUMA AG. Adi Dassler-u je cilj bio da pruzi najbolju mogucu opremu svakom sportisti. Za ovo je pratio tri vodeca principa: dizajnirati najbolju cipelu za potrebu sporta, zastititi sportistu od povrede, i uciniti proizvod izdrzljivim. Danas, asortiman brenda Adidas se proteze od obuce,odece, pribora za kosarku ,fudbal, fitnes, avanturisticke treninge i golf. Logo dizajn kompanije obuce i odece , obicno imaju tri paralelne pruge , a taj isti motiv je inkorporiran u zvanicni Adidas logo. Vec godinama jedini simbol povezan sa Adidasom je detelina(cvetni)logo dizajn. Tri lista simbolizuju olimpijski duh, povezanu sa tri kontinenta, kao nasledje i istoriju brenda. “Detelina” je usvojen kao korporativni logo dizajn 1972. godine. 1996. odluceno je da ce detelina biti koriscena samo u naslednim proizvodima. Primeri proizvoda koji prikazuju detelina logo dizajn ukljucuju Stan Smith, Rod Laver, A 15 Warm-Up i Classic T-Shirt. U januaru 1996, trotraka oznaka brenda je postala svetski korporativni Adidas logo. Ovaj logo predstavlja performanse i buducnost Adidas-ovog identiteta. On je postao sinonim za Adidas i njegovu posvecenost visoko-kvalitetnim sportskim prozivodima u sluzbi poboljsanja sportskih rezultata.

 

Preuzmite logo u pdf formatu

logo dizajn Adobe

Adobe’s triangular(trouglasti) abstract A je poznat i danas. U decembru, 1982. Chuck Geschke i John Warnock su pokusavali da zapocnu novu kompaniju. Cetrdeset i dvoje i nesto ljudi su bili uvereni da unapredjuju softverski jezik sa svojim prirodnim aplikacijama.Programski jezik je postao poznat kao Post Script i sadrzao je nekoliko inovacija. Komunikacija izmedju stampaca i racunara vise nije potrebna zbog specijalizovanih aplikacija i drajvera jednog softverskog jezika. Takodje jezik moze opisati grafiku i tekst na jednoj stranici. Graficki dizajner Marva Warnock je dizajnirao prvi identitet kompanije. Stilizacija A se prenosi kroz sve glifove na prilicno napredan i svestan nacin. Originalni logo takodje nudi prikaz kako ce buduci logo izgledati. Novi stilizovani A logo postavlja primer kako kompanija prosiruje i postuje svoju graficku istoriju.

 

Preuzmite logo u pdf formatu

 

 

 

 

logo dizajn AEG

AEG – Dolazak Pitera Berensa (1868-1940) na mesto umetnickog direktora ovog preduzeca 1907. najavio je novi pocetak za proizvode I novi dan za marketing I reklamu. U kratkom vremenskom periodu, Berens je poceo da osmislja I primenjuje novi standardizovani izgled za brend ovih proizvoda I to na razne nacine koji ukljucuju zaglavlja pisma, pakovanja, plakate I fajlove. Kasnije u svojoj karijeri, Berens je takodje odredio stil za veliki deo infrastrukture I zgrada kompanije, ukljucujuci, ali ne samo, objekte proizvodnje, prodajne izlozbene prostore, stambeni prostor radnika, a takodje je nastavio svoju posvecenost ka brendiranju izmedju ostalog preko kataloga I lista cena proizvoda. Tokom svog rada za AEG, sve do 1914, Berens je postao vodja u brendiranju I marketingu industrijske potrosne robe za masovno trziste, marketingu kakvog ranije nije bilo. Zbog velikog broja novih I inovativnih proizvoda bilo je isplativo za prosecnu osobu da kupuje, a za kompaniju da proizvodi po ekonomicnim I pristupacnim cenama. U skladu sa prirodom posla, koji se stalno menja, pocetni sestougaoni oblik dizajna logoa bio je takodje privremeni I trajao je samo do 1908.

 

Preuzmite logo u pdf formatu

 

 

 

Alfa Romeo korporativni brand identitet

Logo je zvanični brend Anonima Lombarda fabrike automobila koji je dizajniran da direktno zastupa kaput u rukama porodice Viskonti jedne od najuticajnijih i poštovanijih porodica iz Milana.

 

 

Preuzmite logo u pdf formatu

 

 

 

Allianz logo

Ovo je logo najveće osiguravajuće kompanije u Evropi, Alliance 0, koja postoji u svetu biznisa od 1890. Ova kompanija koristi svoj logo, kao grb. 1923 logo je razvijen da grafički predstavlja grb,  a kasnije je dizajniran i sveden na isti način da u tri jednostavne linije predstavlja ptice.

 

 

 

 

 Korporativni logo Apolinaris

Godinu dana nakon sto je pronadjena voda ispod jednog od vinograda u gradu Nojenar Arvajleru, u dolini reke Ar, 1852. godine, i nakon sto je otkriven izvor mineralne vode, ova kompanija je pocela da promovise i prodaje vodu pod nazivom italijanskog biskupa Apolinarisa ( iz Ravene u Italiji). Kada je preduzece osnovalo ogranak u Engleskoj 1892, njegovo poslovanje je pocelo da se usmerava i glavnim delom usredsređuje na Veliku Britaniju, i stoga je upravo ovde razvijen novi logo. Ovaj logo predstavlja reputaciju kompanije i priznanje izuzetnosti i kvaliteta, i na neki nacin predstavlja pecat koji potvrdjuje taj kvalitet.

 

 

 

Logo dizajn Apple

Na osnovu svog imena kompanije, oni su izabrali jabuku kao svoj glavni vid brendiranja. U pocetku, logotip je prikazan kao mala jabuka pod drvetom sa Apple Computer Co postavljena u okviru slike. To je ta jabuka koja je nastavila da se koristi. Prvi logo smatrao se previse slozenim i tesko vidljivim, pa je Regis McKenna radio na logo dizajnu nekoliko godina kasnije dodao “ugriz” (ujed) koji simbolizije koncept zavodjenja od kupca i trzista u celini. Dalje, monohromatska verzija je zamenjena logom duginih boja, kao referencu o biblijskoj prici o Adamu i Evi, gde je jabuka predstavljala plod sa Drveta Znanja. To nas podseca da ljudi moraju pratiti svoje snove. Iako u pocetku ovo nije bio namerno cilj, podstakao je poslovanje i potrosaci su prvi put usvojili Apple brand kao uspesan u stvaranju povecanih profita.

 

Preuzmite logo u pdf formatu

 

 

 

dizajn logoaAmerican Broadcasting Company

Paul Rand je 1965 uradio redizajn za logo American Broadcasting Company smanjivši podatke do jednostavne sustini, za postizanje nezaboravane i jedinstvene slike. On Nastavlja nasljeđe Bauhausu i Herberta Bayera univerzalnim pismom, u kojem je svako slovo svedeno na minimalne osnove.

 

 

 

 

 

dizajn logoa animal planetRedizajn logoa Animal Planet

Animal Planet kanal nedavno je redizajnirao svoj logotip kako bi se slagao uz svoje nove programe koji sada nose divlje teme. Kanal Discovery je odlučio da izbaci globus i slona, zamenjujući ih s “animalistic boldness” novog identiteta. Novi logo je napravio svoj debi 3. februara 2008 tokom kanala popularnog ” Puppy Bowl”. Novi “Džungla” dizajn koristi tri nijanse zelene stvarajići kanale i ime u različitim veličinama fontova. Novi slogan – “Same planet, different world”, dodat je, takođe. Mnogi članovi na forumima posvećenim logo dizajnu bili su vrlo razočarani verujući da novi dizajn nije dobar.

 

 

 

 

 

 

 

Istorija logotipa
Šta je logotip? Zaštitni znak?

Većinu vizuelnih znakova možemo grupisati u nekoliko celina koje imaju zajednička obeležja na relaciji: ideja – izgled – funkcija – značenje.

Ali, prvo, šta je znak? Prema grčkoj reči semeion i latinskoj signum, znak je nešto što upućuje na značenje, predmet, oblik koji može nešto da znači. Nijedan predmet – oblik nije znak po sebi, već to postaje uvek u poredjenju s nekim drugim predmetom – oblikom. Značenje je ono po čemu neki predmet, dogadjaj ili postupak nešto znače. Značenje nekog oblika –znaka ne tumači spoljni izgled nečega, već neko unutrašnje svojstvo koje je često skriveno i koje valja otkriti. Takodje, značenje nije sama pojava, dogadjaj, već je nešto i izvan toga.

Znakom i značenjem bave se mnoge naučne discipline, naročito lingvistika.

Navešćemo samo jednu podelu zakova.

To je podela na prirodne (one koji su slični i u nekoj su tesnoj povezanosti) i veštačke (konvencionalne).Veštački su oni koje jedna odredjena grupa ili zajednica proglasi onim pod čime svi njeni članovi isto podrazumevaju. Tako se, na primer, sanitarne prostorije za žene negde označavaju figurom u suknji,a za muškarce figurom u pantalonama, drugde predstavama ženskih ili muških cipela, a ponegde i jednostavno slovima Ž i M.

Simbol (grč. – znak, beleg, smislena slika, lik, prikaz nečega što u sebi nosi duhovna obeležja) može biti istovremeno i znak i predstava, što će reći da se on izražava znakom i predstavom. Na primer, ako ključ dvodimenzionalno predstavimo, u tom crtežu ćemo prepoznati oblik predmeta, i to je onda predstava. Ako isti crtež ugledamo na firmi neke radionice, onda je to znak da je to bravarska radnja. Ali, ključ na proizvodima neke farike čarapa već je simbol toga proizvodjača, koji ima mnogo šire značenje od samog nacrtanog lika: pre svega kvalitet materijala i izrade kao „ključ“ proizvodnje, poslovnog uspeha, garancije da će proizvod zadovoljiti kupca. Simbol – za razliku od znaka, po pravilu, ima značenje udaljenije od značenja samog lika. Postoji bliska veza izmedju samog znaka, njegovor značenja i označitelja (onoga koji stvara ili postavlja znak), dok kod simbola označitelj može biti sasvim nešto drugo ili neko drugi koji uspostavlja začenje. Na primer, belo je simbol duše, ali se ne zna ni ko mu je, kada i kako dao to značenje.