logo dizajn za Tokio Olimpijske igre 2020.

04 October 2013 | logo dizajn | Tags:

 

Japanska prestonica je izabrana za domaćina sledeće Olimpijade. Evo priče koja se krije iza ponude pobedničkog logotipa , plus njenih rivala.

dizajn logotipa za olimpijadu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016. Olimpijske igre u Riu su se brzo približile, a nakon njihovog svršetke, sportske oči sveta  će biti okrenute ka Tokiu, koji je upravo izabran kao domaćin na 22. Olimpijskim igrama 2020.

To je veliki podsticaj za Japan,  koji se još uvek oporavlja od posledica Cunamija iz 2011. I sve dok je bilo teško utvrditi koliko je bilo potrebno doprinosa za brendiranje, do ovog pobedničkog, svakako neće naškoditi karijeru  Ai Shimamine, koja je dizajnirala pobednički logotip (gore).

 Studentski ulaz

Shimamine je iznela svoj dizajn na nacionalnom takmičenju održanom za izbor logotipa , dok je bila na svojoj završnoj godini kao student  Joshibi University umetnosti i dizajna.  On je baziran oko venca cveta trešnje, japanskog najslavnijeg cveta i sastavnog dela kulturnog života nacije.

Tradicionalne olimpijske boje crvena, žuta, zelena i plava, u kombinaciji sa ljubičastom, predstavljaju proslavljeni Edo period japanske istorije.  Kružni oblik logotipa je dizajniran tako da simbolizuje osećaj večnosti, a svaka pojedinačna latica predstavlja interkonektivnost i međuzavisnost sveta.

 Venac grb

Iznenađujuće, kako Shimamine kaže, takođe je dizajniran da simbolizuje venac. “Jednom sam videla scenu, u nekom stranom filmu, gde je postavljen venac na grob i pitala sam se o značenju tog gesta”, rekla je ona u intervjuu za  Ginza Street Association. “ Kada sam ga pogledala, otkrila sam da venac nosi poruku (vraćajući se ponovo), uzela sam ovaj koncept i unela u njega nadu da će Japan ostvariti svoju snagui hrabrost kroz sport. “

 Španske kontraverze

Jedan od rivala Tokiu, u procesu ponude, Madrid, takođe je naručio svoj dizajn logotipa na osnovu nacionalnog takmičenja. Pobednik je bio dvadesetdvogodišnji  Luis Peiret-ov dizajn (ispod), u kome se nalaze pet lukova  Puerta de Alcala, spomenika nezavisnosti na Madridskom skveru, koji predtavlja pet kontinenata.

 

logo-dizajn za olimpijske igre u madridu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Međutim, Peiret nije bio zadovoljan finalnom verzijom svog dizajna, koji je razvijen od  strane španske agencije Tapsa (na slici ispod).

logo madrid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Peiret nije samo klevetnik, dizajn je izazvao kritike u Španiji zbog njegovog nedostatka čitljivosti ( I ruganje haštagovima #Madrid20020)I pogrešne akcentuacije slova I u reči Madrid. Kontraverza postaje još bizarnija, kada kompanija koja pravi gej lutke optužuje agenciju za plagijat.

 Turski ulaz

U slučaju ulaska Turske, pet potencijalnih logotipa, od stane profesionalnih dizajnera, objavljeni su na sajtu Istambula, a od javnosti je traženo da odaberu svoj omiljeni.  Oni su izabrali ovaj dizajn, slikarsku verziju lale, tradicionalni symbol turskog grada.

 

 

dizajn logotipa za olimpijske igre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smeštena između latica, elementi panorame Istambula, okupljeni su oko devičanske kule, sa narandzastom I plavom bojom simbolizuju evropske I azijske stane, podeljene Bosforom. Ideja je bila da se skrene pažnja na činjenicu da je Istambul izabran I da će to biti prvi put da se Olimpijske igre održavaju na dva kontinenta istovremeno.


Comments are closed.