Kako da dizajnirate poster: 10 saveta profesionalaca

29 November 2015 | plakat | Tags:

Želite da dizajnirate poster?  Evo korisnih saveta

 

Ukoliko želite da se uhvatite u koštac sa ovim zadatkom, onda nema boljeg načina od obraćanja ekspertima za savet. Zbog toga smo zamolili troje vrhunskih ilustratora da nam kažu ponešto o svojim projektima, kao i da nam odaju neke od tajni svog zanata.

Bilo da radite po klijentovoj porudžbini ili da stvarate kolekcionarsku seriju koja će se prodavati na Society 6, vaš dizajn postera mora da prenese određene informacije na način koji je istovremeno jasan i dopadljiv ciljanoj publici. Odakle početi i na šta sve obratiti pažnju? Pročitajte šta kažu profesionalci u ovoj oblasti dizajna.

  1. Pronađite fokus

    dizajn-postera

Smislite dobru ideju za poster, ili za seriju postera, kao što je recimo ova fokusirana na automobile u filmovima, i već ste na pola puta do dobrog dizajna.

„Iza dobrog postera mora da stoji poruka ili ideja“ kaže Jesús Prudencio, ilustrator-dizajner koji stoji iza fantastične serije postera pod nazivom Automobili i filmovi. „Poster mora da komunicira nešto, i ta poruka mora da dopre do svakoga“.

„Filmovi su jedna od mojih strasti“ kaže Prudencio. „Video sam da mnogi ljudi prave alternativne postere za filmove, ali poželeo sam da ovoj temi priđem iz drugog ugla. Želeo sam da stvorim seriju, na kojoj još uvek radim i nadam se da će se to i nastaviti, ne samo o legendarnim filmovima već i o onim filmovima kojima se divim a u kojim kola nisu dovoljno istaknuta.“ Ovo je odličan primer ličnog projekta koji može da donese ozbiljan novac (svaki pojedinačni A3 print se prodaje po ceni od 21 dolara, a filmski fanovi to rado plaćaju).

Ostavite utisak

„Volim da pratim trendove, mada ih obično ne primenjujem na moj dizajn. Volim minimalizam i jednostavne linije. Pokušavam da saopštim ono što želim pomoću nekoliko elemenata koji će ostaviti utisak i preneti trajnu poruku“, dodaje on.

Drugim rečima, pre nego što krenete u dizajniranje postera budite sigurni da imate dobru ideju, tako da se ne oslanjate samo na estetiku vašeg rada već i na temu koja će privući fanove izabrane teme.

  1. Budite dosledni sa detaljima

    poster-dizajn

Doslednost u detaljima je ključna za dobar dizajn postera

Prudenciov sledeći savet je posebno važan ako kreirate kolekcionarske serije, a odnosi se upravo na doslednost u detaljima.

„Ja sam prvenstveno grafički dizajner, tako da sam navikao na rad sa fontovima. U slučaju mog projekta Automobili i filmovi najvažniji aspekt je svakako bio automobil. Izabrao sam isti font za naslove cele serije zbog doslednosti. Kontrastni font sam koristio za detaljnije informacije koje prate automobil. Za mene je boja pozadine od podjednake važnosti kao izbor fonta. Boje sam birao na osnovu osećaja koji određeni film izaziva u meni, kao i na osnovu toga da li se ta boja dobro kombinuje sa ostalim elementima.“

  1. Pažljivo birajte reference

    dizajn-bilbord

Ukoliko ne igrate na očigledna rešenja to će pomoći vašem radu da se izdvoji.

„Video sam mnoge ljude kako prave alternativne filmske postere“, nastavlja on, „ali pokušao sam da ovoj temi priđem iz drugog ugla. Želeo sam da stvorim seriju, na kojoj još uvek radim i nadam se da će se to i nastaviti, ne samo o legendarnim filmovima već i o onim filmovima kojima se divim, a u kojim kola nisu dovoljno istaknuta.“

„Moj proces za realizaciju projekta ide ovako: napravim skicu koju zatim vektorizujem u Illustrator-u. Reference su mi očigledno bile slike automobila i konkretni filmovi. Nisam previše zalazio u detalje, analize pojedinih frejmova, recimo u iščitavanje natpisa na etiketi koja visi na sedištu Mr. Bean-ovog automobila“. Ovde se radi o nalaženju ravnoteže između autentičnosti i umetničke interpretacije.

  1. Zabavljajte se, ali pazite na detalje

    roll-up-dizajn

Brak između smisla za humor i posvećenosti detaljima je moćna kombinacija.

Sam Gilbey je autor zapanjujućih radova, što se naročito odnosi na njegove nedavne slikarske interpretacije likova za Virgin Media, i uzrok je brojnih pozitivnih kritika u svetu dizajniranja postera. Nedavno su ga iz Picturehouse Cinemas angažovali da uradi poster koji bi promovisao veče akcionih filmova iz devedesetih, uključujući Die Hard: With a Vengeance, Speed, The Last Boy Scout i Con Air. Sve to je rađeno za brajtonski bioskop Duke of York, u okviru Scala Beyond sezone.

„Prvobitno sam planirao da uradim nešto u stilu kolaža, sa protagonistima svih filmova, ali mi je smetalo što je Brus Vilis igrao u dva od navedenih filmova. Onda sam se setio da je Stiven Sigalov „Under Siege“ zapravo počeo život kao scenario za Die Hard.

U osnovi heroji i antiheroji iz te ere su uglavnom međusobno zamenjivi. Volim žanr i taj način zabave, a onda sam shvatio da bi bilo zabavno ovo bukvalno ilustrovati, pa sam napravio akcione figure sa zamenjivim glavama“.

Činjenično korektni

„Kada stvarate sliku poput ove, sa tako jasno određenom tačkom inspiracije, cela stvar se svodi na zabavu sa tim, uz malo truda da dodate mnoštvo interesantnih i činjenično korektnih detalja. Na primer ja sam dodao oružje koje je stvarno korišćeno u filmu, a svakako je i Con Air zeka morao da bude prisutan“, dodaje Gilbey.

Za promotivni materijal usmeren direktno ka ljubiteljima žanra ubacivanje par fazona iz filma je odlična ideja. To im pokazuje da poznajete materiju a fanovi se istovremeno dodatno zabavljaju obnavljajući poznato gradivo.

  1. Uravnotežite kompoziciju

    90saction_02

Koristite mrežu da biste bili sigurni da je sve savršeno uravnoteženo

„Srž veštine krije se u tome da naučite kako da uravnotežite kompoziciju, i da znate kako će ona idealno da se oslika u oku posmatrača, bez vizuelnih smetnji. To se ne razlikuje od kreiranja bilo kog drugog umetničkog dela, ali ako dodate tipografiju, onda je izazov pravilnog odmeravanja svega daleko zahtevniji.

Koristite mrežu kad god koristite značajnu količinu teksta. Ostatak posla leži u stvaranju vašeg sopstvenog stila u okviru koga ćete moći da ispričate priču pomoću par slika“ kaže Gilbey.

  1. Uravnotežit tipografiju sa slikama, ali ponekad slobodno možete i da poludite

    90saction_03

Morate da naučite pravila da biste mogli da ih kršite!

„Nalaženje ravnoteže između tipografije i slika je suštinsko ako želite da ljudi primete sliku“ nastavlja Gilbey.“Opet, ako je aktuelni događaj značajan onda bi informacije o tome morale da budu lako razumljive.“

„Naravno da su suzdržavanja pri izboru fonta poželjna, ali u ovom slučaju je bilo vreme da malo ludujemo. Zbog toga je sve urađeno u Garage Gothic-u što se izdvaja od drugih oblasti informacija.“

  1. Koristite različite fontove

    dizajn-rollup

Ovo je uvek rizičan potez, ali ako je izveden na pravi način može da ima odlične rezultate

Radim Malinic je jedan od najpoznatijih britanskih kreativaca. Uz klijente kao što su Acer, Arts Council England, BBC i The London Film Museum, on je poznat po neverovatnoj upotrebi boja i kompozicije, kao i po foto-montažama, mada se bavi i skoro svim ostalim oblastima dizajna koje možete da zamislite. Nedavno je kreirao poster koji promoviše razgovore dizajnera na Montreal Meets 2013.

„U pitanju je bio lični doprinos promociji debija mog najnovijeg govora pod nazivom Kada se svetovi sukobe. Želeo sam da uradim neku vrstu postera za svirku, koja je dostupna samo tokom dana i noći događaja Montreal Meets 2013.“

Tipografija

„Od kada sam otkrio font Graphik želeo sam da ga koristim, a ovo je bila prava prilika za to. Graphik ima prelepu kombinaciju smelosti i elegancije. Da bih ilustrovao kontrast koristio sam SF Movie Poster (font besplatno dostupan na dafont.com). Onda se postavilo pitanje mešanja ova dva fonta do stepena koji je dao najbolji rezultat“ kaže Malinic. Poruka ove priče je da budete razigrani ali da ne prepuštate stvari slučaju.

  1. Provedite dan zajedno

    radim_wwc_detail

Ostavite svoj rad na miru neko vreme, pa mu se vratite i pogledajte ga iz drugog ugla

„Čak i sa nemilosrdnim rokovima uvek je isplativo provesti dan sa dizajnom“ kaže Radim. „Ovo je naročito važno kada kreirate i sliku i tipografiju.“

„Ovaj poster je izgledao značajno drugačije noć pre nego što sam ga završio. Ceo dizajn može da postane bolji i kompletniji.“ Suštinski je važno da ovo uradite sa svakim dizajnom, ne samo sa posterom, kao i da pokušate da dobijete još nečije mišljenje o vašem radu.

  1. Tema = kompozicija

„Kičma mog projekta sastoji se od stupanja u različite sfere interesovanja i njihovog dodavanja u naše kreativne svetove“ dodaje Radim. „Iz tog razloga sam želeo da tačku fokusa, iako pomalo apstraktnu, lociram na velikom slovu W koje je izdeljeno u delove da bi simbolizovalo sve što se zbiva u okviru jedne discipline. Ostali obojeni fragmenti predstavljaju spoljne uticaje.“

„Pre štampe sam dodao belu graničnu liniju unutar platna da bi elemente naveo da „procure“ napolje, i tako još jednom naglasio preplitanje ideja i stilova.“ Ova lekcija nas uči da izvučemo ideje za kompoziciju iz teme koju obrađujemo dizajnom.

  1. Dodatne informacije

Ako ste u potrazi za dodatnim informacijama ili ukoliko želite da dizajn postera posvetite profesionalcima na pravom ste mestu. Naš tim će dizajnirati profesionalni plakat ili bilo koji veći format.

dizajn bilborda, dizajn postera. titan dizajn


Comments are closed.