Četiri trenda u dizajnu ambalaže u 2015.

19 April 2015 | dizajn ambalaze | Tags:

 

Identifikacija četiri trenda u razvoju za koje bi svaki dizajner trebalo da zna

 

U obilju dizajnirane ambalaže sa kojom se svakodnevno susrećemo moguće je prepoznati trendove u razvoju. Oni ukazuju na mogućnost postojanja različitosti u moru jednakosti. Da bi se uverili da je to stvarno moguće analizirali smo mnogo podataka i došli do četiri ključna pravca u dizajnu ambalaže koji preovladavaju, ili će to činiti u narednom periodu.

1. Vizuelna autentičnost

Anagrama je kreirala jednostavan, iskren i direktan brending za Santa Cruz, restoran brze hrane sa meksičkim roštiljem u Monteriju.

Karakteristike trenda:

– ručno pisana, sirova, u slobodnoj formi ili „sketchy“ tipografija

– može uključivati reference inspirisane vintage elementima, uključujući fontove

– rukom crtane, jednostavne ilustracije

– korišćenje palete prirodnih boja

 

Vizuelna autentičnost je trend koji označava značajno udaljavanje od mejnstrima, premda ubrzo i sama postaje mejnstrim. Vizuelno, obeležava je potpuno odbijanje uspostavljenih pravila korporativnog brend dizajna, i predstavlja odgovor na promenu baze potrošača, gde većina ne želi više da zavisi od oslanjanja na etablirane brendove.

Potrošački apetiti se pomeraju u pravcu autentičnih, pravih, kvalitetnih, iskrenih proizvoda. Proizvoda koji nisu prekomplikovani već imaju duh zantske izrade, ne retko sa vintage inspiracijom. Oni su ti koji ilustruju poverenje i nehotično povezivanje sa ljudima.

Digitalno doba neguje manjak ljudske povezanosti sa potrošačima pripadnicima generacije Z. Iz tog razloga kupci ne reaguju na tradicionalne, etablirane korporativne brendove. Oni žele više. Oni zahtevaju više. Oni žele pravu, ustanovljenu na poverenju, ljudsku konekciju sa proizvodom i brendom koji su izabrali.

Indicate Design Groupe redizajnirali su pakovanja Juniper Ridge brenda upotrebljavajući slike divljine i drvene poklopce.

Za mnoge brendove je izbor vizuelne autentičnosti odluka kojoj pribegavaju u cilju ponovnog povezivanja sa potrošačima.

Ovo rade pokazujući zanatsku veštinu, kvalitet i umeće izrade, kako samog proizvoda, tako i ambalaže u koju je on upakovan. Ovaj trend je razvijajući se prerastao male umetničke brendove, da bi postao jedan od mejnstrim pravaca.

 

2. Manje je luksuznije

Ambalaža za luksuzne predmete za glavu Paris + Hendzel Handcrafted Goods delo je istoimenog poljskog brending studia

Karakteristike trenda:

– suptilni, nerazmetljivi dizajnerski nagoveštaji

– taktilne teksture

– mekana, nerazmetljiva paleta boja

– rukom crtana ikonografija, ikonice i grafički elementi

Ovaj trend prisutan je u novoj generaciji luksuznih proizvoda koja se ne oslanja mnogo na zvučna brend imena i hvalisava, blješteća, predizajnirana rešenja. U eri postrecesije u zapadnoj kulturi se pojavljuje talas nove luksuzne robe čija ambalaža je dizajnirana tako da ne viče, već da šapuće.

U pitanju je era u kojoj je ukupno iskustvo koje brend nudi vrednovano podjednako kao i sam proizvod. Često i više od njega.

Ro And Co Studio prihvatili su nerazmetljivi pristup prilikom izrade rešenja brendinga i pakovanja high-end ženskog modnog brenda Honor.

Iako se ekonomska klima promenila kada su luksuzni brendovi u pitanju, još uvek postoji potreba za izražavanjem kvaliteta, nasleđa, porekla i luksuza. Prošli su dani neumerenosti, preteranog i nepristupačnog brendinga.

Novi talas donosi brendove koji odišu klasom, radije nego pokušajem da šljašte. Suptilni nagoveštaji na ambalaži su najvažniji aspekti brenda. Ovo je povratak na dobro izrađenu i dobro promišljenu predstavu luksuza.

 

3. Ultračisto

Mousegraphic-ov brending za The Basics pruža čist, apotekarski osećaj, sa čisto belim pakovanjem i fokusom na suštinsko.

Karakteristike trenda:

– ispravan i potpun dizajn

– bez tradicionalnih logoa, generalno minimalna prisutnost reči

– apstraktni elementi, geometrijski oblici i paterni

– monohromatski ili dihromatski, uopšteno ne više od dve ili tri boje

Ultračisto je trend u okviru koga se brendovi trude da dizajnom postignu čist, potpun, ogoljen i minimalistički sistem pakovanja i celokupnog brend okruženja. Ovaj trend je direktan odgovor na povećanje poštovanja i želje koje kupci iskazuju prema brendovima i proizvodima sa minimalnim dizajnom.

Ultračisto pomera minimalizam korak dalje: to je proces redukovanja suštine brenda u najčistiju i najjednostavniju apstraktnu formu. Ono stoji nasuprot neumerenosti i predstavlja vrhunski izraz čistote brenda.

Anagrama je uradila minimalni brending dizajn za Redberry obuću sa apstraktnim oblikom koji podseća na malinu.

Brendovi su tipično predstavljeni kroz jednostavne apstraktne oblike, koji su obično u vezi sa nekim od njihovih aspekata. Rešenja se oslanjaju na odsustvo brendinga: ne postoje tradicionalni logotipi. Umesto toga brendovi poklonici ovog trenda najčešće koriste jednostavnu sans serifnu tipografiju za logo i za ispise na pakovanju. Ultračisto je hrabar iskaz o samom brendu, praćen monohromatskom ili dihromatskom kolornom šemom.

 

4. Biobased

Jedan od tri biobased održivih koncepata, delo kreativaca iz Tomorrow Machine

Karakteristike trenda:

– inovativne podloge napravljene od prirodnih materijala

– inspirisan biologijom i prirodom

– jestiva ambalaža

– ugljenik neutralni procesi

Biobased pakovanje nije sasvim nov trend samo za sebe. Pre će biti da se radi o sledećoj generaciji tehnološke evolucije održivog pakovanja. Potrošači podižu tražnju za čistim, iskrenim i za životnu sredinu odgovornim proizvodima i ambalažama. Nedavno se javnost ustalasala zbog novih Bio-Tech podloga inspirisanih prirodom sa ciljem smanjenja ugljeničnog otiska. Dizajneri ambalaže su postali daleko svesniji i veoma predostrožni po pitanju problema otpada i njegovog uticaja na planetu, pogotovo u delu koji se odnosi na buduće generacije čovečanstva.

Stonyfield je u saradnji sa WikiFoods i WikiPearl jogurtom kreirao jestive perle oslobođene potrebe za ambalažom.

Počinjemo da osećamo realnu obavezu da pomeramo granice u oblasti ambalažnih materijala da bismo zaštitili budućnost planete. Zadatak uopšte nije lak.

Na sreću novi održivi materijali se pojavljuju na horizontu, a dizajneri i kompanije počinju da eksperimentišu sa njima.


Comments are closed.